بهارم تو هستی

آخرین مطالب

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰
سلام حاج آقا
دو سه تا پیدا کردم
بنگر ببین
  • هادی بهار
  • ۰
  • ۰

به طور کلی استفاده از فریم ورک اجباری نیست، بلکه فریم ورک فقط یک ابزار کمکی است که به شما کمک می کند پروژه هایتان را سریع تر و بهتر جلو ببرید.

  • بهتر ازین بابت که :

فریم ورک ها بر اساس یک ساختار و معماری درست بنا شده اند و برنامه نویس را ملزم به رعایت آن می کنند. در یک فریم ورک حداقل یک مدل معماری وجود دارد مثل MVC و یا مثلا ساختار فایل ها و فولدرها به درستی ایجاد شده اند. همچنین کد ها به شکلی نوشته اند که قابلیت توسعه پذیری و نگه داری بالایی دارند.

  • سریعتر ازین جهت که :

بسیاری از قطعات برنامه از پیش ساخته شده اند و برنامه نویسان تنها نیاز دارند آنها را فراخوانی کنند. به عنوان مثال ساختن یک کد captcha یی که خوب و حرفه ای باشد کمی زمان بر است ولی در بسیاری از فریم ورک ها این عمل به صورت از پیش ساخته شده وجود دارد.

روی ایده ها و الگوریتم ها تمرکز کنید، نه روی تکنولوژی

پایه ای ترین مزیت استفاده از فریم ورک همین است. شما قرار نیست چرخ را دوباره اختراع کنید بلکه باید روی هدف پروژه ی خود فقط تمرکز داشته باشید. سایر کارها را خود فریم ورک انجام می دهد.

به عنوان مثال ممکن است شما برای ساخت یک فرم ورود به برنامه و تایید هویت کاربر، دو سه روز زمان صرف کنید. درحالی که تمام فریم ورک های امروزی این عمل را به طور پیش فرض در ساختار خود ارائه می دهند.

ارائه ی یک کد با قابلیت نگه داری بالا به همراه قابلیت به روز رسانی

یکی دیگر از فواید استفاده از فریم ورک این است که به شما کدی با طول عمر بالاتر می دهد. بدین معنی که شما نیازی پیدا نمی کنید به ساختار و چهارچوب اصلی کد ارائه شده دست بزنید. معمولا در هنگام کار با تمام فریم ورک ها این حس به شما دست خواهد داد که اگر چندین نفر به عنوان یک تیم بر روی کد کار کنید هیچکدام دچار مشکل و سردرگمی نخواهید شد.

هماهنگی با سایر کتابخانه

معمولا در هنگام کار با یک فریم ورک خاص، نیاز پیدا می کنید که از فریم ورک ها، کتابخانه ها و ابزار کمکی دیگر در داخل کد خودتان استفاده کنید. فریم ورک های امروزی با این قابلیت به بازار ارائه می شوند. یعنی امکان استفاده کردن از سایر کتابخانه ها را در داخل کد خودشان می دهند.

به عنوان مثال هنگامی که از فریم ورک angular js استفاده می کنید نیاز پیدا می کنید که از کتابخانه ی jQuery استفاده کنید. لذا بدون هیچ گونه تداخل و مشکلی می توانید فایل جی کوئری را هم در کدتان اضافه کنید.

در حالی که ممکن بود اگر خودتان کد برنامه را دستی می نوشتید در این گونه موارد به مشکل بر می خوردید.

فریم ورک ها جعبه سیاه نیستند

یکی از اصولی که فریم ورک های امروزی باید رعایت کنند این است که نباید کاربر آنها را به عنوان یک جعبه سیاه بشناسد!! بدین معنی که نتواند به آن نفوذ کند و یا آن را تغییر دهد. یک فریم ورک php هرچقدر هم حرفه ای و پیچیده باشد بازهم در نهایت یک برنامه ی php است و شما می توانید آن را دستکاری کنید و گسترشش دهید.

منبع

  • هادی بهار